DR. RÉCSÉNYI ATTILA LL.M.

ügyvéd, irodavezető partner

Dr. Récsényi Attila 2001-ben diplomázott a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Jog- és Államtudományi Karán, ahol 2004-ben gazdasági büntetőjogi szakjogászi diplomát is szerzett. Jogi szakvizsgát 2007-ben tett.

A diploma megszerzését követően közel 2,5 éves közigazgatásban eltöltött idő alatt hatósági jogalkalmazási tapasztalatokra tett szert.

Ezt követően 14 éven át Magyarország egyik vezető jogi és céginformációs szolgáltatójánál dolgozott, ahol kialakította, majd vezető jogtanácsosként 10 éven át irányította a társaság, majd a cégcsoport jogtanácsosi irodáját és 2 éven keresztül a követelésbehajtási tevékenységét is.

A 2006-2007-es tanévben megbízott előadóként oktatott az ELTE Állam- és Jogtudományi Karán.

Munkája során széleskörű elméleti és gyakorlati ismereteket szerzett az adatvédelem, a szerződések joga, a szellemi alkotások joga, valamint az elektronikus kereskedelem és az IT jog területén. Jelentős tapasztalattal rendelkezik az online szolgáltatásokkal kapcsolatos szerződéses konstrukciók kidolgozása, az elektronikus kereskedelem, a gazdasági társaságok belső szabályozási környezetének kialakítása terén. Kiemelkedő gyakorlatra tett szert követeléskezelési folyamatok kialakítása (automatizált belső vállalati rendszerek létrehozása) és követelésbehajtási tevékenység (FMH, végrehajtás, peres eljárások) folytatása területén.

2018-tól számos gazdasági társaság, pénzügyi intézmény GDPR implementációjában, illetve GDPR megfelelőségi auditjában vett részt.

2019 februárjától tevékenységét ügyvédként, a Budapesti Ügyvédi Kamara tagjaként végzi.

 

“Az alapos jogi tudás, a szakmai elhivatottság, a logikus gondolkodás, a tökéletességre törekvés és a precizitás a jogi hivatás alappillérei, amelyek a jogi munka magas színvonalának biztosítékai is egyben. Hiszem, hogy ezen fundamentumok az ügyfelek számára is alapvető fontossággal bírnak.

 

Ügyvédként, jogi tanácsadóként feladatom az ügyfél által kitűzött célok eléréséhez vezető lehetséges utak megtalálása, azok előnyeinek és hátrányainak feltárása, majd részvétel a terv precíz végrehajtásában, annak érdekében, hogy minden releváns részlet pontosan a megfelelő helyre kerüljön. Ennek érdekében elengedhetetlen, hogy az adott ügyet átlássuk, a lényegét megértsük, ugyanakkor a megoldáshoz szükséges részletekkel is tisztában legyünk.

 

A másfél évtizedes céges környezetben megszerzett jogi és üzleti tapasztalataim eredményeképpen belülről ismerem a cégek mindennapi működésének jellemzőit, így gyakorlati problémáit és nehézségeit is. Hiszem, hogy az ügyfelek igényeit felmérve, motivációját megismerve és megértve, a problémáit feltárva hatékony segítséget lehet nyújtani a legjobb megoldás megtalálására, illetve a vitás helyzetek kialakulásának megelőzésére. Tapasztalataim szerint célszerűbb előre, kellő időben felkészülni egy potenciális nehézségre, mint utóbb elhárítani egy nem egyértelmű helyzetből eredő problémát.”